Tuesday, September 11, 2018
kaunaksessa
Nyt siis kaunaksessa. Majoituksen varasin eilen. Tiesin, että tänään menee reissussa pitkään, joten suosiolla otin jonkun halvan paikan, kaukana keskustasta. En olisi kuitenkaan ehtinyt kierrellä muualle kuin lähipubiin. Tältä paikalta en siis odottanut paljoakaan, ja ylläripylläri, enpä paljoakaan saanut. Näköalaa koristavat neuvostoaikaiset savupiiput, purkukunnossa olevat talot ja repalaiset tiet. Eipä ole tämä kaupinginosa kovin kaunis, vaikka Kaunas onkin.
Mutta enpä kanna kaunaa, edes kaunastakaan, sillä en odottanut paljoa, enkä paljoa saanut. Onpahan ainakin oma puhdas huone, jossa viettää tämän yön. Nyt vitsisukat pois jalasta ja iltapalalle!
Monday, September 10, 2018
Viron läpi
Viron läpi tuli mentyä niin että heilahti. Tiet pääosin hyviä ja katsoin pärnun jälkeen kivan mutkatien kartasta joka johtikin mukavasti rajan yli. Välillä pysähdyin katselemaan maisemia ja jaloittelemaan, kunnes jatkoin tylsää motaria Riikaan. Täällä olen yhden yön twowheels nimisessä majapaikassa. Tämä oli motoristien suosittelema ja sain 6 hengen kimppahuoneesta sängyn aamiaisineen 19 eurolla. Muualla olisi ollut varmaankin puoleen hintaan, mutta tämä nyt ainakin on hyvä paikka.
Sunday, September 9, 2018
Problemia
Kuvien laittaminen ei onnistunut ja nyt viereeni istahti vanhempi rouva, joka on ilmaisten ämpärien hakureissulla ostanut halpahallista 3kpl vitosella tarjouksessa olleita hajuvesiä ja päättänyt käyttää kaikki päivä tallinnassa - reissun aikana. Joten jatkanpa matkaa. Yritän latailla kuvia myöhemmin.
Lähtö
Voi perhana, yritin kirjoittaa jo yhden tekstin pätkän tänne, mutta eipä se onnistunut.
Kirjoitin viimeksi lyhyesti, joten nyt kirjoitan vieläkin lyhyemmin.
Eli: kaverini Rasto tuli viime kesänä käymään Slovakiasta. Teimme moottoripyöräreissun ympäri Suomea ja kansallispuistoja kiertäen. Hankimme rastolle pomminvarman kawasakin menopeliksi. Olisi ollut sääli myydä se heti kiertoon, joten mikäpä sen parempi idea kuin ajaa se slovakiaan. Rastolla oli lentoliput hankittu aiemmin, joten hän ei voinut viedä sitä mukanaan.
Lähdin eilen matkaan Turusta välttäen nippanappa sateet ja yötä siskon luona Vantaalla. Nyt laivalla viroon. Tänään olisi ajatus päästä Riikaan ja ehkä katsastaa yksi tai kaksi isoa linnaa siinä välissä. Sen kummempaa suunnitelmaa ei ole vielä. Muuten mennään sinne minne fiilis ja kawasaki vie.